Po raz kolejny nasza szkoła przystąpiła do Konkursu Wiedzy o Mazowszu, którego jednym z etapów jest realizacja projektu. Tematem przewodnim V edycji konkursu jest „Zielone Mazowsze”. Nasz zespół projektowy postanowił zrealizować projekt multidyscyplinarny, łączący wiedzę i umiejętności takich przedmiotów jak: biologia, geografia, matematyka, informatyka, j.polski, plastyka, technika.
Uczniowie postanowili udowodnić, że Płock jest Zielonym Miastem, tak jak wiele lat temu pisał Władysław Broniewski. W jego wierszach znaleźć można opisy mazowieckiej przyrody, a także tej, którą widział z okien swojego domu w Płocku. Wobec tego tytuł naszego projektu brzmi:
"Ja nie chcę wiele: Ciebie i zieleń" - Zielone Wzgórze Bronka.
Skoro praca polegała na metodzie STEAM przedstawiamy jej główne założenia:
S jak nauka. W ten sposób był realizowany pierwszy etap projektu, który polegał na poszukiwaniu w Płocku i okolicy miejsc związanych z ochroną przyrody: pomników przyrody, rezerwatów, parków krajobrazowych. Uczniowie znaleźli także wiersze poety, w których opisywał mazowiecką przyrodę. Wkrótce okazało się, że mamy kilka wyjątkowych, chronionych przyrodniczo miejsc, którymi warto się pochwalić.
T jak technologia. To był kolejny etap projektu, w ramach którego wyselekcjonowane informacje zostały za pomocą narzędzi TIK poddane obróbce. Za pomocą platformy https://www.qr-code-generator.com/ zostały zakodowane pytania do gry planszowej. Za pomocą aplikacji GoogleMaps uczniowie wyszukali pomniki przyrody w Płocku i oznaczyli pinezką ich lokalizację. Następnie stworzyli w programie Canva prezentację multimedialną, w aplikacji WordWall grę matematyczną, zaś w aplikacji CapCut zmontowali filmik z wierszami Władysława Broniewskiego. Powstał też fanpage na Facebooku „Nie chcę wiele, Ciebie i zieleń – zielone wzgórze Bronka” jako wirtualna encyklopedia. Zapraszamy do czytania i polubienia. Link do strony poniżej:
Prezentacja multimedialna "Zielony szlak".
E jak inżynieria. Polegała na stworzeniu gry planszowej. Uczniowie opracowali instrukcję gry, następnie przystąpili do jej projektowania, wykonania przestrzennej planszy, pionków w formie drzew.
A jak sztuka. Polegała na recytacji wybranych wierszy Władysława Broniewskiego, w których opisywał mazowiecką przyrodę. Utwory te, zaprezentowane w formie krótkiego filmu są poetyckim eko - tematycznym apelem uczniów - młodych aktywistów na rzecz ochrony przyrody do społeczeństwa.
Link do filmiku:
M jak matematyka. Polegała na stworzeniu gry zawierającej zagadki matematyczne np. które drzewo stało się pierwszym pomnikiem przyrody w Płocku, ile lat temu to się wydarzyło, czy też które drzewo jest wyższe, a które szersze na podstawie informacji z prezentacji „Zielony Szlak”.
Link do gry :
"Zielony szlak" - zadania matematyczne
Klasa VI b miała już możliwość uczestniczyć w lekcji prowadzonej przez uczestników projektu, na podstawie prezentacji poznali pomniki przyrody w Płocku, a następnie rozwiązywali zagadki matematyczne.
Sam projekt był połączeniem nauki z zabawą. Poprzez korzystanie z narzędzi TIK stawał się dla uczniów ciekawy. Pozwolił doskonalić wiele umiejętności, ale przede wszystkim rozwijał kreatywność.
Teraz opis naszego projektu przesyłamy do Komisji Konkursowej. Trzymajcie za naszych uczniów kciuki.
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE
-
CLICK_TO_ENLARGE CLICK_TO_ENLARGE