Plan pracy Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej Nr 17 im. Tadeusza Kościuszki w Płocku
w roku szkolnym 2021/2022
CELE OGÓLNE
- Rozwijanie samorządności.
- Kształtowanie postaw prospołecznych, obywatelskich i patriotycznych.
- Szerzenie znajomości i podejmowanie działań na rzecz ochrony:
- Praw Człowieka
- Praw Dziecka
- Praw Ucznia
- Pielęgnowanie tradycji szkolnej i ceremoniału.
- Reprezentowanie interesów młodzieży szkolnej wobec Rady Pedagogicznej i organów pozaszkolnych.
- Stworzenie możliwości rozwijania demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów i przyjmowania współodpowiedzialności za jednostki i grupy.
- Uwrażliwianie na potrzeby innych osób.
Lp.
|
Zadania |
Sposób realizacji |
Odbiorcy i osoby odpowiedzialne |
Termin |
I. |
Rozwijanie samorządności |
|
Klasy I-VIII Wychowawcy |
IX |
a) Planu Działań Szkoły b) Priorytetów Ministra Edukacji Narodowej c) Propozycji uczniów. |
Opiekunowie SU Samorządy klasowe
|
|
||
|
Klasy I –VIII Opiekunowie SU Rada SU |
IX
|
||
|
Rada SU Samorządy klasowe Opiekunowie SU |
2 razy w półroczu
|
||
|
Opiekunowie SU |
IX |
||
a) protokoły zebrań SU, b) opracowanie planu pracy SU, c) opracowanie regulaminu wyborów, kart wyborczych. |
Opiekunowie SU Samorządy klasowe
|
Cały rok
|
||
a) komunikaty ustne, b) tablica informacyjna SU, c) współpraca z wychowawcami, d) dziennik elektroniczny, e) współpraca z osobą prowadzącą stronę i internetową szkoły. |
Opiekunowie SU
|
Cały rok
|
||
II. |
Uczestniczenie w pracy szkoły, kształtowanie odpowiedzialności za podejmowane zadania, dbałość o mienie szkolne i bezpieczeństwo w szkole. |
|
Klasy I-VIII |
Cały rok |
a) prawami i obowiązkami ucznia, b) Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania, c) Kodeksem norm obowiązującym w szkole, d) Programem wychowawczo-profilaktycznym. |
Klasy I-VIII Opiekunowie SU Wychowawcy klas
|
IX
|
||
3. Współpraca SU z: a) dyrekcją szkoły, b) pedagogiem i psychologiem szkolnym, c) wychowawcami klas, d) pracownikami obsługi i administracji, e) świetlicą szkolną, f) biblioteką szkolną, g) innymi organizacjami, klubami, kołami działającymi w szkole i poza szkołą. |
Klasy I-VIII Opiekunowie SU Rada SU
|
Cały rok
|
||
4. Zaopiniowanie przez SU dokumentów szkolnych
|
Rada SU
|
IX
|
||
5.Podejmowanie prac społecznych na rzecz klasy: - organizacja imprez klasowych (np. Wigilii, Dzień Chłopaka, Dzień Kobiet, Mikołajki, Andrzejki, Dzień Dziecka). |
Klasy I-VIII Opiekunowie SU, Wychowawcy klas
|
Cały rok
|
||
6.Podejmowanie prac społecznych na rzecz szkoły: - Marzycielska Poczta (Boże Narodzenie i Wielkanoc), |
Klasy I-VIII
|
Cały rok
|
||
7. Współorganizacja uroczystości i wydarzeń szkolnych: - wróżb andrzejkowych, - Pikniku Rodzinnego, - Dni Otwartych Szkoły, - Mikołajek na wesoło (LUB Tygodnia z Mikołajem w wersji zdalnej), - Poczty walentynkowej, - Rambitu Wiosennego, - Rambitu z okazji Dnia Dziecka, - dni tematyczne:
|
Klasy I-VIII Opiekunowie SU Rada SU
|
Cały rok |
||
|
Klasy I-VIII Opiekunowie SU Wszyscy nauczyciele
|
|
||
III. |
Edukacja zdrowotna i ekologiczna. |
|
Klasy I-VIII Wszyscy n-le |
Cały rok
|
|
Klasy I-VIII Opiekunowie SU pedagog, psycholog |
Wg terminów planu działań szkoły
|
||
|
Klasy I-VIII Opiekunowie SU Rada SU Nauczyciele |
Cały rok
|
||
|
Klasy I-VIII Wszyscy n-le |
Cały rok
|
||
IV. |
Tworzenie ceremoniału szkolnego, kultywowanie tradycji. Edukacja europejska, historia i kultura regionu
|
- wybór pocztu sztandarowego - przekazanie Sztandaru -reprezentowanie Szkoły w uroczystościach miejskich |
Klasy VIII p. Beata Wojtalewicz, wyznaczeni nauczyciele |
Cały rok
|
|
Klasy I-VIII Opiekunowie SU Rada SU
|
XI-XII
|
||
- Święto KEN - Światowy Dzień Praw Dziecka |
Klasy I-VIII wyznaczeni n-le
|
wg harmonogramu
|
||
|
Klasy I-VIII
|
IV |
||
- wybuch II wojny światowej, - Rocznica odzyskania niepodległości przez Polskę, - Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja, - Światowy Dzień Sybiraka, - Przekazanie betlejemskiego światełka pokoju. |
Klasy IV-VIII Opiekunowie SU, wyznaczeni n-le Przedstawiciele SU
|
Wg harmonogramu
|
||
7. Pamięć o seniorach – byłych pracownikach szkoły - zapraszanie na uroczystości szkolne. - pisanie kartek z życzeniami z okazji Świąt Bożego - pamięć o tych, którzy odeszli- byłych pracownikach |
Klasy IV-VIII Opiekunowie SU
|
Wg harmonogramu
|
||
8. Pomoc ludziom chorym, biednym, potrzebującym - włączanie się w akcje charytatywne, wolontariat - współpraca z Fundacją Portal FM, - współpraca z Marzycielską Pocztą.
|
Klasy I-VIII Opiekunowie SU Rada SU
|
Cały rok |
||
9. Uczenie szacunku dla symboli narodowych, państwowych i regionalnych poprzez wpajanie zasad właściwego zachowania się. |
Klasy I-VIII Opiekunowie SU Wychowawcy klas |
Cały rok
|
||
10. Pamiętamy o tych, którzy odeszli: - Sprawowanie opieki nad Pomnikiem Ofiar Katynia – prace porządkowe zapalanie zniczy w związku ze świętami: - wybuchu II wojny światowej - Święto Zmarłych - rocznica zbrodni katyńskie |
Klasy I-VIII Opiekunowie SU Wychowawcy klas |
|
||
VI. |
Integracja społeczności szkolnej, kształtowanie postawy społecznej, koleżeńskiej, opiekuńczej, wyzwalanie inicjatyw i pomysłowości uczniów. |
a) imprezy klasowe (wg planów wychowawców), b) imprezy ogólnoszkolne: - andrzejki, - walentynki, - Dzień Chłopaka, - Dzień Kobiet, - Dzień tematyczny w danym miesiącu. |
Klasy I-VIII Opiekunowie SU Wychowawcy, samorządy klasowe
|
Wg kalendarza imprez
|
|
Klasy IV-VIII |
III
|
||
|
Klasy I-VIII Opiekunowie SU |
|
||
|
Klasy I-VIII Opiekunowie SU |
Wg kalendarza imprez
|
||
Według wytycznych reżimu sanitarnego. |
Klasy I-VIII Wychowawcy klas
|
Cały rok
|
||
6. Współpraca z biblioteką szkolną: - organizacja „Tygodnia Czytania” pod hasłem „Wypożycz książkę na ferie” |
Klasy I-VIII |
|
||
VII |
Współpraca z UNICEF |
|
Klasy I-VIII Opiekunowie SU |
w miarę napływu informacji |
VIII |
Wdrażanie do zdrowej i twórczej rywalizacji |
|
Klasy I-VIII Opiekunowie SU wychowawcy klas, dyrekcja, |
Cały rok |
Opracowała:
Marzena Kowalska
Marzena Stupecka
Martyna Kochańska
W przypadku przeniesienia kształcenia stacjonarnego na kształcenie zdalne z powodu pandemii, odpowiednio działania Samorządu Uczniowskiego będą aktualizowane i realizowane w miarę potrzeb oraz z uwzględnieniem możliwości.