Wyposażenie sal dydaktycznych w ramach PROGRAMU EDUKACYJNEGO Drukuj

10 płockich szkół podstawowych otrzymało dofinansowanie ze środków PKN ORLEN za zakup pomocy dydaktycznych do fizyki, chemii i biologii. To efekt umowy podpisanej przez Miasto Płock z PKN ORLEN, który jest inicjatorem i głównym sponsorem programu edukacyjnego wyposażenia sal dydaktycznych.

Już w listopadzie pracownie fizyczne, chemiczne i biologiczne Szkół Podstawowych nr 2, 3, 5, 11, 12, 14, 17, 18, 21 i 22 wzbogaciły się o nowe, zakupione zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami, wyposażenie. Do placówek trafiły m.in monitory interaktywne, wizualizery, tablety ze specjalistycznymi czujnikami i oprogramowaniem, dygestoria, stoły demonstracyjne, tor z poduszką powietrzną, zestawy do doświadczeń z optyki, zestawy odczynników chemicznych, sprzęt laboratoryjny, modele anatomiczne, mikroskopy, czy urządzenia pomiarowe. Całkowite dofinansowanie przekazane przez Sponsora to prawie 240 tys. zł.

Do naszej szkolnej pracowni fizyczno-chemicznej zakupiliśmy następujące pomoce dydaktyczne: monitor interaktywny zastępujący tradycyjną tablicę do pisania, zestaw: klasowa fizyka z walizki – potrzebny do budowania przez uczniów obwodów elektrycznych i umieszczania w nich przełączników, żarówki do tworzenia obwodów elektrycznych, maszynę elektrostatyczną (Wimshursta) do przeprowadzania doświadczeń z zakresu elektrostatyki, komplet 8 wag sprężynowych z siłomierzem do pomiaru wagi i siły, zestaw: fizyka w działaniu do eksperymentalnego badania przez uczniów ruchu wahadła i transferu energii, który ma miejsce podczas jego wychylenia, szkolny zestaw optyczny z laserem LED do badania właściwości światła i optyki, zestawy modeli atomów do składania przez uczniów  z wykorzystaniem wielu kulistych modeli pierwiastków i łączeń, wagi elektroniczne, pipety do odmierzania niewielkich objętości cieczy, paski wskaźnikowe do odczytu poziomu pH, łyżeczkę do spalań służącą do ogrzewania lub osuszania niewielkich ilości substancji, gry - chemiczne domino pozwalające uczniom przyswoić wiadomości dotyczące takich tematów jak sole, węglowodory, atomy i cząsteczki oraz kwasy i zasady, zestaw: modułowe pracownie przyrodnicze – moduł woda umożliwiający prowadzenie zajęć dotyczących tematyki wody z wykorzystaniem metody badawczej, zestaw odczynników chemicznych do przeprowadzania eksperymentów, fartuchy laboratoryjne i okulary ochronne do zapewnienia bezpieczeństwa uczniów i nauczycieli podczas wykonywania doświadczeń chemicznych.

Wykorzystanie nowoczesnych pomocy przyczynia się do uatrakcyjnienia zajęć i pozytywnie wpływa na kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie nauk ścisłych. Pobudza naturalną ciekawość dzieci i chęć poznawania zasad rządzących otaczającym nas środowiskiem. Może zainspiruje naszych wychowanków do szukania rozwiązań, które w przyszłości zmienią świat…

Wszak badania pokazują, że im wcześniej dziecko będzie miało kontakt z nauką, technologią, inżynierią i matematyką (tzw. STEM – Science, Technology, Engineering, Mathematics), tym większa szansa, że rozpocznie karierę i odniesie sukces w tych dziedzinach.

Uroczysta inauguracja projektu odbyła się 29.11.2019 r. w Szkole Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Płocku.

Szkoła Podstawowa nr 17 im. Tadeusza Kościuszki,  ul Miodowa 13a,  09 - 400 Płock,  tel. 24 366 25 60, e-mail: sp17.plock@gmail.com

Redaktor serwisu: Marzena Kowalska