Od 25 października do 3 listopada 2013roku można głosować na nasz projekt:
Nr 63 Interaktywna pracownia edukacyjna (Szkoła Podstawowa nr 17 w Płocku)
Pomysłodawcy: Elżbieta Kaźmierska, Magdalena Uździcka, Anna Wiśniewska
Szacunkowy koszt: 246.100,00 zł
zgodny z wyliczeniami autorów
Opis projektu: interaktywna pracownia edukacyjna to projekt nowoczesnej, multimedialnej sali historycznej nawiązującej tematycznie do postaci Tadeusza Kościuszki oraz ważnych dla Polski wydarzeń z przeszłości. Umożliwi ona uczniom przeżycie fascynującej a zarazem pouczającej przygody. Dzięki holograficznym inscenizacjom oraz przestrzennym słuchowiskom uczestnicy zajęć przeniosą się w czasie i odbędą interaktywną podróż do miejsc związanych z życiem Kościuszki i historią Polski przełomu XVIII i XIX wieku. A wszystko dzięki unikatowym technologiom audiowizualnym, tj. mappingi 3D, systemy audioguide, prezentacje interaktywne, fabularyzowane opowieści. Spotkania "na żywo" z postaciami historycznymi, czyli multimanami - pełnowymiarowymi manekinami o trójwymiarowych twarzach, które mówią i naśladują ludzką mimikę - pozwolą niezwykle sugestywnie przekazać uczestnikom zajęć konkretną wiedzę historyczną. Całości dopełnią interaktywne quizy, zagadki i gry wciągające w żywiołową, intelektualną zabawę, dostosowane do percepcji i umiejętności konkretnych grup wiekowych uczniów.
Głównym zadaniem interaktywnej multimedialnej pracowni edukacyjnej będzie przekonanie dzieci i młodzieży, że można uczyć się inaczej, tzn. ciekawiej, pełniej – angażując w ten proces różne zmysły i emocje a przede wszystkim z przyjemnością.
Na projekcie skorzystają głównie uczniowie, którzy poznają nowoczesne formy i metody nauczania. Będzie to mieć wpływ na rozwój ich zainteresowań, podnoszenie poziomu wiedzy i umiejętności. Warto podkreślić, że w Polsce istnieją zaledwie dwa muzea poświęcone Tadeuszowi Kościuszce (w Krakowie i Maciejowicach). Sala szkolna poświęcona jego sylwetce będzie więc unikatowa w skali kraju. Fakt, że w tej interaktywnej Sali edukacyjnej wykorzystane będą nowoczesne technologicznie rozwiązania audiowizualne, spotykane jedynie w muzeach o najwyższym poziomie stanowi o atrakcyjności projektu.