Z życia świetlicy 2022/2023 Drukuj

 


Wyniki szkolnego konkursu recytatorskiego   "Wiersz z przyrodą w tle":

I miejsce  -  Wiktoria Śmigielska kl. 3b

II miejsce  - Kornelia Perkowska kl. 2b

III miejsce - Kornel Żabka kl.3b, Julia Rybska kl. 2b

Wyróżnienie:

Yuna Yuznahowa kl. 3b

Denis Borovyk  kl.2a

GRATULUJEMY ZWYCIĘZCOM oraz zachęcamy klasy do udziału w kolejnych konkursach.


 

Konkurs: ”Superbohater SBX”

 

 

Firma Sebex Sp. z o.o. Sp. k. organizuje dla uczniów klas I-V konkurs: ”Superbohater SBX”. Zadaniem uczestnika jest wykonanie pracy plastycznej mającej na celu utrwalenie produktów dostępnych w ramach „Programu dla szkół” tj. jabłko, gruszka, truskawka, sok owocowy, marchewka, rzodkiewka, pomidor, kalarepa, papryka, mleko, kefir, jogurt naturalny, które zostaną przedstawione jako Superbohater.
Prace powinny być wykonane w formacie A4, w wybranej przez uczestnika technice, tj.: kredki ołówkowe, kredki świecowe, pastele, flamastry. Rysunek ma przedstawiać tylko jedną, wybraną przez siebie postać, z pośród następujących: jabłko, gruszka, truskawka, sok owocowy, marchewka, rzodkiewka, pomidor, kalarepa, papryka, mleko, kefir, jogurt naturalny. 
Do etapu ogólnopolskiego zakwalifikowane zostaną trzy prace, każda innego autorstwa.
Szczegóły w regulaminie.
Prace składamy do świetlicy szkolnej do dnia 8 maja 2023r.

 

Regulamin konkursu

Oświadczenie konkurs "Superbohater SBX"


Wyniki międzyklasowego konkursu plastycznego na "Zdrową Książkę Kucharską":

I miejsce klasa -  1b

II miejsce klasa -  3b

III miejsce klas – 1a i 3a

 

GRATULUJEMY ZWYCIĘZCOM oraz zachęcamy klasy do udziału w kolejnych konkursach.


 

Konkurs plastyczny w świetlicy szkolnej.


Międzyklasowy konkurs plastyczny na

"Zdrową Książkę Kucharską"


 Regulamin

 

Postanowienia ogólne:
Konkurs plastyczny skierowany jest dla uczniów klas  1-3

Organizator: Świetlica szkolna.

Temat konkursu:

Zapraszamy wszystkie chętne klasy 1-3  do udziału w konkursie na „Zdrową książkę kucharską”.  Waszym zadaniem będzie przygotowanie klasowej książki kucharskiej złożonej  z Waszych ulubionych, sprawdzonych i zdrowych przepisów. Uczestnicy konkursu przygotowują  minimum 12 stron książki kucharskiej. Na każdej stronie powinien znaleźć się zdrowy przepis (składniki, sposób przygotowania), opatrzony rysunkiem potrawy. Może to być przepis na zdrowe śniadanie, obiad, podwieczorek lub kolację. Prace powinny być wykonane na kolorowych kartkach w formacie A4 wraz z ozdobną okładką.

Cel konkursu:

- Propagowanie wiedzy dotyczącej zdrowego odżywiania.

- Zachęcanie do wdrażania prawidłowych nawyków żywieniowych.

- Zachęcanie do pomocy rodzicom w pracach kulinarnych.

- Rozbudzanie wyobraźni twórczej dziecka .

- Zdobywanie umiejętności kulinarnych poprzez komponowanie receptur ;

- Poznawanie  i propagowanie zasad bezpieczeństwa żywności;


Ocenie prac podlegać będą:

- zgodność pracy z tematem,

- walory estetyczne (kompozycja, kolorystyka, dodatki),

- pomysłowość, oryginalność,

- opracowanie ogólne, dobór składników (zwrócenie uwagi na przewagę zdrowych składników);

 Postanowienia końcowe:

- Każda praca dziecka musi mieć dołączoną metryczkę, zawierającą następujące dane uczestnika: imię i nazwisko autorów pracy, klasa, imię i nazwisko nauczyciela.
- Pracę należy dostarczyć osobiście do świetlicy do dnia 18.11.2022 r.
- Prace niezgodne z regulaminem lub dostarczone po terminie nie będą oceniane.
- Wyniki konkursu będą opublikowane dnia 5.12.2022 r. na stronie internetowej świetlicy.
- Wzięcie udziału w konkursie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie
danych osobowych uczestnika zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych
osobowych i jest też jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.

Nagrody:

-   Najciekawsze  przepisy będą nagrodzone niespodziankami.

 

ZACHĘCAMY KLASY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE!

 


CZERWIEC W ŚWIETLICY - TUŻ, TUŻ WAKACJE

Stało się ... dobiegł końca ostatni miesiąc roku szkolnego. Już w czerwcu w naszej świetlicy panowała wakacyjna atmosfera. Wielkimi krokami zbliżało się zakończenie roku szkolnego oraz upragnione wakacje. Ostatni miesiąc roku szkolnego przyniósł nam wiele radości, którą czerpaliśmy z możliwości częstego i dłuższego niż w poprzednich miesiącach, pobytu na boisku szkolnym i na placu zabaw. Świetliczaki wraz z Panią Moniką uczestniczyli w I Turnieju Warcabowym zorganizowanym w ramach projektu ,,Warcaby w mazowieckiej szkole’’ przez MSCDN wydział w Płocku . Warcaby to gra edukacyjna. Uczy m.in. koncentracji, cierpliwości, gry „fair play”, rozwija umiejętności planowania i realizacji różnych strategii.  Zbliżając się wielkimi krokami do zakończenia roku szkolnego oraz upragnionych wakacji uczniowie spędzając czas w świetlicy grali w gry planszowe, budowali z klocków przestrzenne konstrukcje, uczestniczyli w zabawach na świeżym powietrzu, tworzyli prace plastyczne.

Ostatni tydzień zajęć dotyczył bezpieczeństwa w czasie wakacji. Uczniom zostały przypomniane właściwe zasady zachowania podczas letniego wypoczynku oraz numery alarmowe. Powstały również prace plastyczne obrazujące wakacyjne plany i marzenia.

Życzymy Naszym Wychowankom wspaniałego wypoczynku, słonecznych i bezpiecznych wakacji! 

Wychowawcy świetlicy


MAJ W ŚWIETLICY

W świetlicy szkolnej wiele majowych zajęć i aktywności poświęciliśmy przyrodzie. O wiośnie i przeżyciach związanych z jej pięknymi obliczami mogliśmy długo opowiadać. Nasz zachwyt wyrażaliśmy w słowach i w pracach plastycznych. W sali świetlicowej i na korytarzu pojawiły się najnowsze prace naszych uczniów.

Nasze zajęcia wypełniały także inne tematy i działania. Oto niektóre z nich:

  • Cykl zajęć związanych z tematem świąt majowych i poznawaniem najważniejszych legend Polski,
  • 4 maja Dzień Strażaka – poznanie i charakterystyka tego zawodu.
  • Zabawy na dobre i na złe – nauka umiejętności gry fair-play i rozwiązywania konfliktów,
  • Światowy Dzień Pszczół – pamiętamy o tych pożytecznych owadach,
  • Cykl zajęć pt: „Ale Kosmos”. Uzupełnianie wiedzy na temat Układu Słonecznego.
  • Zajęcia ruchowe i sprawnościowe, gry sportowe na boisku i szkolnym placu zabaw.
  • Międzynarodowy Dzień Rodziny – poznanie historii rodziny, charakterystyka poszczególnych członków rodziny, omówienie bajkowych i zwierzęcych rodzin. Quiz wiedzy na temat rodziny.
  • Przedstawienie krótkiej historii Dnia Matki. „Kim jest dla mnie moja mama”, „Za co chcę Ci podziękować mamo”. Upominki dla mamy.

Wolny czas w świetlicy spędzaliśmy grając w gry planszowe, warcaby, układając puzzle. Z klocków tworzyliśmy przestrzenne konstrukcje.


KWIECIEŃ W ŚWIETLICY

W kwietniu wszystkim w świetlicy dopisywał pogodny, wiosenny nastrój. Dzieci z wielką ochotą rozpoczęły przygotowania do Świąt Wielkanocnych, poznały tradycje wielkanocne oraz wykonywały różne prace plastyczne. Uczniowie rozwiązywali zagadki, wykonywali wiosenne prace plastyczne , poznawali przysłowia zapowiadające nadejście tej pory roku oraz dowiedziały się, jakie gatunki kwiatów ją zwiastują. Korzystając ze słonecznych dni spędzaliśmy czas na szkolnym placu zabaw.
Po wiosennej przerwie świątecznej najmłodsi uczcili Dzień Ziemi, rozmawiając o roślinach i zwierzętach, konieczności ich ochrony. Dzieci zastanawiały się również, w jaki sposób mogą pomóc naszej planecie. Rozmawialiśmy także o książkach, o tym, że należy je szanować. Tworzyliśmy zakładki.
W ostatnich dniach kwietnia uczniowie uczestniczyli w cyklu zajęć poświęconych tematyce patriotycznej. Dowiedziały się, dlaczego pierwsze trzy dni maja są ważne dla naszej historii oraz włączyły się w ich obchody, wykonując prace plastyczne z patriotycznymi akcentami. Prace przystroiły szkolny korytarz oraz salę świetlicową. W czasie wolnym dzieci bardzo chętnie grały w gry planszowe, budowały z klocków, rysowały i czytały książki.
27 kwietnia w świetlicy szkolnej został rozstrzygnięty konkurs recytatorski pod hasłem „Wiersz z przyrodą w tle” w którym udział wzięli uczniowie klas I - III.
Laureaci zostali wyłonieni w drodze głosowania przeprowadzonego przez jury w składzie: pani Elżbieta Malecka , pani Monika Linowska  oraz pani Magdalena Kowalczyk wg poniższych kryteriów oceny:

  • dobór utworu,
  • opanowanie pamięciowe tekstu,
  • interpretacja wiersza,
  • dykcja (sposób mówienia, poprawność wypowiedzi),
  • ogólny wyraz artystyczny (naturalność wypowiedzi).

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie. Milo było posłuchać pięknych utworów literackich poświęconych przyrodzie w tak artystycznym wykonaniu.


LUTY I MARZEC W ŚWIETLICY

Luty, choć bardzo krótki przez ferie zimowe, był bardzo pracowitym miesiącem dla naszych świetliczaków.  Na zajęciach nie zabrakło rozmów na temat Bezpiecznego Internetu. Uczniowie zapoznali się z zaletami, jak również z zagrożeniami, jakie niesie z sobą korzystanie z Internetu. Rozmawialiśmy na temat bezpieczeństwa podczas ferii zimowych, o niebezpiecznych sytuacjach. Na koniec naszych zajęć przeczytaliśmy książkę pt. "Telefony alarmowe’’. Dzieci rozwiązały także quiz wiedzy na temat bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie w czasie wyjazdów zimowych. Z okazji walentynek świetliki wykonały kartki walentynkowe, w których mogły wyrazić swoją sympatię do koleżanki lub kolegi, wpisując do nich życzenia, a następnie umieszczając w przygotowanej wcześniej "skrzynce pocztowej". Luty to  także czas karnawału,  rozmawialiśmy  na temat znaczenia zabawy w życiu człowieka, wykonywaliśmy rysunki strojów karnawałowych, a także mówiliśmy o naszych strojach na bal karnawałowy, który zorganizowali wychowawcy świetlicy szkolnej. Po dwutygodniowym wypoczynku świetliczaki z ochotą przystąpiły do zajęć w świetlicy szkolnej.

Marzec w świetlicy rozpoczął się od serii zajęć dotyczących promocji sportu, jako sposobu na zdrowe spędzanie czasu. Dzieci miały okazję dowiedzieć się, w jaki sposób sport może wpływać na nasze zdrowie  i jakie są negatywne konsekwencje braku aktywności ruchowej. 8 marca świętowaliśmy Dzień Kobiet. Dzieci zapoznały się z tradycją obchodzenia święta kobiet, rozwijały swoją wiedzę na temat roli kobiet w życiu. Uczyły się redagować życzenia, rozwijały swoje zdolności plastyczne wykonując drobne upominki. Dzień 15 marca to dzień w którym świętują swoje święto wszyscy piekarze i cukiernicy. To dzięki ich ciężkiej pracy, każdego dnia rano możemy zjeść świeże, cieplutkie bułeczki, chleb, ciasto i inne wypieki. W tym dniu  uczniowie dowiedzieli się na czym polega praca piekarza i cukiernika. Na zajęciach wykonywali samodzielną pizzę używając kartonu ,szarego papieru i plasteliny.
“W marcu jak w garncu”. Marzec to pierwszy miesiąc wiosny, który kojarzy się nam z dłuższymi i cieplejszymi dniami, ale też z deszczem, wiatrem, a nawet śniegiem. Marcowa pogoda przypomina garnek, w którym mieszają się wszystkie składniki. W świetlicy szkolnej obserwowaliśmy zmiany w pogodzie i przyrodzie. Uczniowie  wykonywali prace plastyczne na w/w temat. W radosnych nastrojach   oczekujemy na wiosnę.  Na zajęciach rozwiązywaliśmy zagadki, wykonaliśmy wiosenne prace plastyczne
21 marca witaliśmy budzącą się wiosnę, uwrażliwialiśmy uczniów na otaczającą przyrodę. Dzieci zapoznały się z tradycją powitania wiosny, poszerzały swoją wiedzę na temat zwiastunów nadchodzącej pory roku. Kształtowały właściwą postawę wobec przyrody, zapoznały się z pojęciem recyklingu i potrzebą systematycznego segregowania śmieci.
22 marca w naszej świetlicy obchodziliśmy "Światowy Dzień Wody". Z tej okazji obejrzeliśmy film edukacyjny, który przedstawiał historię kropelki i jej obieg w przyrodzie. Podczas zajęć rozmawialiśmy o znaczeniu wody dla ludzi, roślin i zwierząt. Dzieci dowiedziały się skąd bierze się woda oraz jak powinniśmy się zachować by jej nie marnować.


 

STYCZEŃ W ŚWIETLICY

Wraz z nowym rokiem wróciliśmy do pracy pełni sił i nowych pomysłów. Zajęcia w świetlicy szkolnej w większości związane były z obecną porą roku oraz wydarzeniami z kalendarza szkolnego. Styczeń jest miesiącem, w czasie którego powinniśmy bawić się na podwórku, szaleć w śniegu i cieszyć się z tego, że jesteśmy dziećmi. Niestety za oknem szaro i ponuro, dlatego cały czas spędzamy w salach świetlicowych. Dobrze, że mamy różne zajęcia w czasie których nie nudzimy się. Staramy się panować nad swoimi emocjami uczestnicząc w ciekawych zajęciach. W styczniu dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej wzięły udział w różnych atrakcjach związanych z okresem karnawału i zimową aurą. W pracach plastycznych dominowały charakterystyczne dla tej pory roku bałwanki, śnieżynki i elementy zimowego ubioru.

Styczeń rozpoczęliśmy od rozmów na temat tego, jak dzieci spędziły Święta Bożego Narodzenia oraz co robiły w wolne dni. Ponadto rozmawialiśmy o tym, jak wita się Nowy Rok w różnych krajach świata. Wiele zajęć świetlicowych związanych było z zimą. Dzieci poznały ptaki, które zimują w Polsce oraz dowiedziały się, w jaki sposób można im pomagać i czym je dokarmiać.

19 stycznia, to w kalendarzu świąt nietypowych, Dzień Popcornu. Z tej okazji, w czwartek na zajęciach, uczniowie poznali historię i kraj pochodzenia tego smakołyku. Była to więc wspaniała okazja, aby uzupełnić braki i dowiedzieć się więcej. Dzieci przygotowały również torebki do popcornu, które zostały udekorowane według ich własnych upodobań. Na zakończenie zajęć dzieci zajadały się tym popularnym smakołykiem.

Wszyscy doskonale znają daty 21 i 22 stycznia, ponieważ w te dni swoje święto mają kochane babcie i wspaniali dziadkowie. Zajęcia poświęcone Dniu Babci i Dziadka mimo zimna za oknem rozgrzały serca dzieci. Uczniowie chętnie opowiadali za co kochają te ważne dla nich osoby - niezwykle cenią sobie ich przyjaźń, pomoc, zaufanie i przekazywanie tradycji rodzinnych. Z ogromną radością dzieci przygotowywały różne upominki. Tworzyli kolorowe wazoniki ze słoiczków, laurki, piękne bukiety z kolorowych kartonów. Uczyli się również piosenek i wierszyków które mogli zaprezentować swoim ukochanym dziadkom. Podczas zajęć plastycznych różnymi technikami wykonywano rekwizyty i kolorowe maski karnawałowe, które dzieci będą prezentować na balu karnawałowym. W świetlicy szkolnej nie zabrakło czasu na wspólne zabawy, rozgrywki w warcaby oraz gry planszowe.


 GRUDZIEŃ W ŚWIETLICY

Na początku grudnia wychowawcy zabrali dzieci na wirtualną wyprawę w głąb ziemi, czyli do kopalni węgla kamiennego. Świetliczaki obejrzały animację o pracy górników. Barbórka czyli Dzień Górnika to tradycyjne święto górnicze, obchodzone w Polsce 4 grudnia. W tym dniu górnicy zakładają swoje galowe mundury górnicze, których jednym z głównych elementów jest górnicze czako czyli nakrycie głowy, galowa „czapka” górnicza. I ta właśnie czapka była głównym tematem zajęć plastycznych. Górnicy musieli szybko ustąpić miejsca kolejnemu ważnemu gościowi, który zawitał do nas 6 grudnia. Wówczas świetlicę opanowały małe i duże Mikołaje. Dzieci poznały historię Mikołaja. Wychowawcy ponownie zabrali dzieci na wycieczkę, ale tym razem była to wyprawa w okolice koła podbiegunowego. Świetliczaki dowiedziały się, że prawdziwy Święty Mikołaj mieszka w Laponii na kole podbiegunowym, a jego dom znajduje się niedaleko miasteczka Rovaniemi w Finlandii. 

Odliczając dni do tych szczególnych chwil, rozmawialiśmy na temat zwyczajów, tradycji i symboli świątecznych. Podczas zajęć rozbrzmiewały melodie kolęd i pastorałek oraz świątecznych piosenek – nie tylko w języku polskim. Świątecznym zajęciom towarzyszyło tworzenie prac plastycznych wykonanych różnymi technikami i materiałami. Na dekoracjach bardzo szybko pojawiły się choinki, Mikołaj, aniołki, łańcuchy, gwiazdy, witraże oraz świąteczne ozdoby.


LISTOPAD W ŚWIETLICY

Oj, działo się ... Uśmiech

Listopad upłynął nam w świetlicy szkolnej szybko i wesoło. Zajęcia były przekrojem jesiennej pory roku przeplatanej różnymi świętami: małymi i dużymi, ważnymi, mniej lub bardziej znanymi…
Na początku miesiąca rozmawialiśmy o naszym zdrowiu - poznaliśmy aktywności prozdrowotne, prawidłowe nawyki higieniczne oraz produkty żywnościowe, które sprzyjają naszemu zdrowiu. Zajęcia uświadomiły uczniom, że styl życia i nawyki żywieniowe jakie prezentujemy od najmłodszych lat wpływają na nasze dorosłe życie.

Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek był okazją do prezentacji strojów przygotowanych przez dzieci, zabaw w odgadywanie zaprezentowanych postaci, a także innych zabaw ruchowych. Wykonaliśmy pracę plastyczną „Mój ulubiony bohater bajek”. Każdy opowiedział o swojej ulubionej postaci z bajek. Dzieci rozwiązywały zagadki, rozpoznawały bajkę po rekwizycie oraz po przeczytaniu fragmentu książki. Były muzyczne zgadywanki bajkowe oraz zabawy ruchowe.

Świętując rocznicę Odzyskania Niepodległości tematyka naszych zajęć koncentrowała się wokół patriotyzmu. Mówiliśmy o tym, jak być dobrym Polakiem, jakie było znaczenie pojęcia „Niepodległość” dawniej i jak należy rozumieć go dzisiaj. Na zajęciach plastycznych uczniowie wykonali okolicznościowe prace związane z naszym krajem, hymnem i godłem.

W listopadzie przypada rocznica uchwalenia najważniejszego dokumentu stanowiącego o prawach najmłodszych – Konwencji o prawach dziecka. Jest to dzień, w którym uwaga wszystkich kierowana jest na dzieci i ich prawa. Postanowiliśmy uczcić ten dzień również w świetlicy.

Zapewne, każdy z nas, młodszy czy starszy śpiewał w czasie dzieciństwa wesołą piosenkę pt.: „Kolorowe kredki w pudełeczku noszę…”. Odwołując się do tego wspomnienia, w dniu 22 listopada kredka znalazła się w centrum naszych działań. Tego dnia w świetlicy było wesoło i kolorowo! Podczas zajęć dzieci obejrzały film edukacyjny: „Jak powstała kredka?” Następnie, świetliczaki poznały różne rodzaje kredek: ołówkowe, świecowe, pastele suche i olejne. Uczniowie wykonali różne prace plastyczne wydzieranki, kredki 3D. Dzieci robiły sobie zdjęcia z wielką kredką wykonaną przez panią Agnieszkę. Na zakończenie zajęć uczniowie otrzymali medale.

Dzień Pluszowego Misia co rok obchodzimy 25 listopada. To nie jest przypadkowa data, bo właśnie tego dnia przypada rocznica powstania tej maskotki. Mimo coraz nowocześniejszych i coraz atrakcyjniejszych zabawek, moda na misie nie przemija. Tego dnia każde dziecko przyszło do szkoły ze swoim przyjacielem- Misiem. Przybyły misie małe, duże, bardzo duże, białe, różowe, zielone wprost bajecznie kolorowe a każdy był piękny i wyjątkowy.
Dzieci zostały zaproszone do wspólnej zabawy w misiowej krainie. Poznały historię Święta Pluszowego Misia, wspólnie bawiły się przy piosenkach m. in: "Jadą, jadą misie", "Misiowa pobudka", "Pluszowy miś". Dla dzieci w tym dniu przygotowano wiele atrakcji: zabawy ruchowe, plastyczne, konkursy, quizy, misiowe tańce.

 


PAŹDZIERNIK W ŚWIETLICY

Październik w świetlicy szkolnej rozpoczął się pod hasłem: ,,Październik miesiącem dobroci dla zwierząt”. 4 października przypada Światowy Dzień Zwierząt, dlatego w pierwszym tygodniu października rozmawialiśmy wyłącznie o zwierzętach. Dzieci opowiadały o swoich pupilach i o tym, jak należy o nie dbać. Czytaliśmy bajki i wiersze o zwierzętach, a także rozwiązywaliśmy zagadki tematyczne.

7 października w świetlicy szkolnej obchodziliśmy Światowy Dzień Uśmiechu. Pomysłodawcą tego święta był Harvey Ball – autor znanego na całym świecie symbolu żółtej buzi, tzw. „smiley face” stworzonej w 1963 roku. Symbol ten reprezentuje bezinteresowny uśmiech i radość życia. Motto tego dnia brzmiało „Bądź powodem dla którego ktoś się dzisiaj uśmiechnie”. Wykonały wesołe, żółte buźki, które przyklejone do sweterków towarzyszyły im do końca dnia.

Kolejnym powodem do świętowania były obchody Dnia Edukacji Narodowej (14.10). W czasie naszych zajęć podkreślaliśmy rolę nauczycieli w poznawaniu świata oraz znaczenie pozostałych pracowników szkoły. Były również budowle konstrukcyjne z różnych klocków oraz zagadki i rebusy o szkole.

Złocista jesień przez cały miesiąc gościła w naszej świetlicy. Podczas październikowych zajęć dzieci wykonały wiele prac plastycznych związanych z obecną porą roku. Prace ozdobiły nasze świetlicowe gazetki.

Na zakończenie miesiąca poruszaliśmy tematykę związaną z pamięcią o zmarłych. Rozmawialiśmy na temat poszanowania miejsc pamięci oraz tradycji palenia zniczy.


WRZESIEŃ W ŚWIETLICY

Wrzesień to czas, kiedy żegnamy wakacje i witamy szkołę. To czas, kiedy nadchodzi wiele zmian w życiu młodego człowieka. W pierwszym miesiącu Nowego Roku Szkolnego 2022/2023 podczas zajęć świetlicowych wspominaliśmy swoje wakacyjne podróże. Przywołaliśmy wspomnienia z różnych zakątków zarówno w Polsce, jak też za jej granicami. We wrześniu do naszej świetlicowej gromadki dołączyły dzieci z klas pierwszych, dla których wszystko było nowe i nieznane. Dlatego w pierwszych tygodniach otoczono je szczególną uwagą. Nasze działania skierowane były na pomoc w zaadaptowaniu się w grupie świetlicowej. Organizowano zabawy sprzyjające wzajemnemu poznaniu się, zaprezentowano różne formy spędzania czasu w świetlicy. Wiele wrześniowych zajęć dotyczyło bezpieczeństwa, nie tylko w sali świetlicowej i na placu zabaw, ale również na drodze. Dzieci rozmawiały na temat bezpieczeństwa, słuchały piosenek utrwalających zasady poruszania się po drodze oraz poznawały i wykonywały znaki drogowe. Przeprowadzone zostały zajęcia wprowadzające w tematykę zagrożeń, z którymi boryka się nasza planeta. Nauczyliśmy się, że to człowiek najbardziej szkodzi naszej planecie i tylko on może to naprawić. Tylko my odpowiadamy za Ziemię, ona jest naszym dziedzictwem, które musimy zostawić następnym pokoleniom. Wspólnie pożegnaliśmy wakacyjną porę roku i przywitaliśmy jesień. Nie zabrakło także zabaw ruchowych na szkolnym placu zabaw,  oraz wspólnego, głośnego czytania. Jesień to z pewnością pora pięknych, ciepłych kolorów, które pozwalają stworzyć ciekawe i oryginalne prace.


 

Z życia świetlicy 2021/2022 Drukuj

WAKACJI NADSZEDŁ CZAS ...

Za nami niełatwy rok szkolny. Mimo to każdy z Was pracował tak, jak potrafi najlepiej. Teraz czas na zasłużony odpoczynek. Życzymy Wam, by te wakacje na zawsze pozostały w Waszej pamięci jako wyjątkowo udane. By tak było, niech słońce świeci jak najczęściej. Nowo odkryte miejsca i nowo poznani ludzie, niech sprawią, że poczujecie się jeszcze szczęśliwsi. Niech przygody, które przeżyjecie, dostarczą Wam wyłącznie dobrych emocji: radości, zachwytu, dumy. Uważajcie na siebie, wracajcie szczęśliwie ze swych wakacyjnych podróży i dostosujcie się do poniższych rad.

Z najlepszymi życzeniami - Wychowawcy ze świetlicy szkolnej.


Maj i Czerwiec w świetlicy

W maju nastała długo oczekiwana ładna pogoda. Można było więcej czasu przebywać na świeżym powietrzu. Często wychodziliśmy na boisko szkolne i wygrzewaliśmy się w promieniach słońca.
Miesiąc maj rozpoczął się obchodami świąt majowych. Święto Pracy, Dzień Flagi, Święto Konstytucji 3 maja to ważne święta państwowe. Podczas zajęć omawialiśmy ich historię oraz znaczenie dla każdego Polaka.
Tradycyjnie maj to miesiąc poświęcony książce i czytelnictwu. Pozytywnych czynników wynikających z czytania jest wiele. Książki pogłębiają wiedzę i wzbogacają słownictwo. Za ich pośrednictwem możemy zwiedzać świat, poznawać innych ludzi, nowe miejsca i kultury.
Dzień Matki to ważne święto, które obchodzimy 26 maja. Uczniowie przygotowali niespodzianki dla swoich mam.  Uczniowie stworzyli także piękne prace: „Pejzaż majowy”, „Majowa łąka”, „Maki”.
Wiosna w pełni. Cały czas jesteśmy bardzo zapracowani. Wspólnie tworzymy, budujemy, rysujemy, malujemy, czytamy i piszemy. Mamy wrażenie, że zajęcia nigdy się nie kończą. Nie jesteśmy jednak w ogóle zmęczeni. To przecież wspaniała zabawa!
Dobiegł końca ostatni miesiąc roku szkolnego. Już w czerwcu w naszej świetlicy panowała wakacyjna atmosfera. Wielkimi krokami zbliżało się zakończenie roku szkolnego oraz upragnione wakacje. Ostatni miesiąc roku szkolnego przyniósł nam wiele radości, którą czerpaliśmy z możliwości częstego i dłuższego niż w poprzednich miesiącach, pobytu na boisku szkolnym i na placu zabaw. 

Uśmiech Wyniki plastycznego konkursu w świetlicy szkolnej „Zwierzaki - Cudaki z recyklingu”

 I miejsce – Korpowski Mikołaj  kl.3a
II miejsce – Śmigielska Wiktoria kl.2b
III miejsce – Jarzyński Wiktor kl.3a
WYRÓŻNIENIE

1. Lichocka Zuzanna kl.3a
2. Lewandowska Zuzanna kl.3a
3. Górecki Antoni kl.3a
4. Cholewiński Oskar kl.3a
5. Wojtkowska Nadia kl.3a
  Gratulujemy zwycięzcom i bardzo dziękujemy uczniom za liczne prace konkursowe.


KWIECIEŃ W ŚWIETLICY

Kwiecień to miesiąc, w którym tematyka zajęć świetlicowych dotyczyła głównie przyrody oraz tradycji związanych z Wielkanocą. Wiele radości dostarczyły najmłodszym zajęcia związane z tematyką wielkanocną. W kwietniu w świetlicy powstało wiele pisanek i zajączków, kogutków, które dzieci przygotowywały różnymi technikami. Wychowawcy świetlicy rozmawiali z dziećmi na temat tradycji wielkanocnych, a najmłodsi opisywali swoje koszyczki i wymieniali pokarmy, które powinny się w nich znaleźć.

Po wiosennej przerwie świątecznej najmłodsi uczcili Dzień Ziemi, rozmawiając o roślinach i zwierzętach, konieczności ich ochrony oraz poznając poszczególne ich gatunki. Dzieci zastanawiały się również, w jaki sposób mogą pomóc naszej planecie.

W dniu 13 kwietnia obchodziliśmy Dzień Patrona  naszej szkoły. Uczniowie obejrzeli  prezentację ukazującą sylwetkę tego wielkiego Polaka, wykonywali prace plastyczne.

W ostatnich dniach kwietnia świetliczaki uczestniczyły w cyklu zajęć poświęconych tematyce patriotycznej. Dowiedziały się, dlaczego pierwsze trzy dni maja są ważne dla naszej historii oraz włączyły się w ich obchody, wykonując prace plastyczne z patriotycznymi akcentami.

 

Konkurs plastyczny w świetlicy szkolnej „Zwierzaki - Cudaki z recyklingu”

Regulamin

Postanowienia ogólne
Konkurs plastyczny skierowany jest dla uczniów klas  1-3

Organizator: Świetlica szkolna.

TEMAT KONKURSU:

Tematem konkursu jest stworzenie postaci zwierząt przy wykorzystaniu materiałów z recyklingu tj. butelki PET, rolki od papieru toaletowego, kartony po jajkach, plastikowe nakrętki, itp.

 • Cele konkursu

Uwrażliwienie na ponowne wykorzystanie materiałów, opakowań itp.
Rozwijanie zachowań ekologicznych.
Wzmacnianie wiary we własne możliwości; rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych dzieci.
Rozbudzanie wyobraźni twórczej dziecka.

Zakres tematyczny
• Tematyka prac plastycznych musi nawiązywać do hasła konkursu "Zwierzaki - Cudaki z recyklingu".

Wymagania konkursowe

Zachęcamy do zrobienia prac przestrzennych w postaci różnorodnych zwierząt z materiałów do recyklingu.

Kryteria oceny:

- Zgodność pracy konkursowej z tematyką konkursu.
- Twórcza pomysłowość i wyobraźnia w zakresie przedstawienia tematu, walory artystyczne.
- Ogólna estetyka wykonania prac- atrakcyjność wizualna.
- Praca przestrzenna.

Postanowienia końcowe:

- Każda praca dziecka musi mieć dołączoną metryczkę, zawierającą następujące dane uczestnika: imię i nazwisko autora pracy, klasa, imię i nazwisko nauczyciela.
- Pracę należy dostarczyć osobiście do świetlicy do dnia 29.04.2022 r.
- Prace niezgodne z regulaminem lub dostarczone po terminie nie będą oceniane.
- Wyniki konkursu będą opublikowane dnia 15.05.2022 r. na stronie internetowej świetlicy.
-
Wzięcie udziału w konkursie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie danych osobowych uczestnika zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych i jest też jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.

MARZEC W ŚWIETLICY

Marzec w świetlicy szkolnej upłynął w znakomitej atmosferze. Pełni energii, chęci do nauki i zabawy czekaliśmy z niecierpliwością na pierwsze oznaki wiosny. Pogoda pokazywała nam swoje marcowe kaprysy, a my bacznie obserwowaliśmy co nam zaserwuje następnego dnia. Przyroda zaczęła budzić się do życia z zimowego snu, a my chcieliśmy wpuścić jej jak najwięcej do naszej szkoły. Wiosnę rozpoznaliśmy dzięki obserwacjom przyrody i poświęconym jej zajęciom. Świetliczaki poznały kwiaty zwiastujące wiosnę, ptaki oraz dowiedziały się, w jaki sposób przyroda budzi się do życia. Zaprosiliśmy wiosnę do naszej sali poprzez własnoręcznie wykonane ozdoby –  wiosenne kwiaty „kolorowe motyle”, bociany, żaby.
8 marca obchodziliśmy Dzień Kobiet. Świetliczaki dla wszystkich Pań z naszej szkoły przygotowały piękne krokusy z krepiny.
21 marca witaliśmy budzącą się wiosnę, uwrażliwialiśmy uczniów na otaczającą przyrodę. Dzieci zapoznały się z tradycją powitania wiosny, poszerzały swoją wiedzę na temat zwiastunów nadchodzącej pory roku. Kształtowały właściwą postawę wobec przyrody, zapoznały się z pojęciem recyklingu i potrzebą systematycznego segregowania śmieci. Obchodziliśmy też Światowy Dzień Wody "Zdrowa woda sił nam doda” w dniu 22.03.2022 r. w naszej świetlicy odbyły się zajęcia tematyczne „Od kropelki do kropelki”, na których to dzieci dowiedziały się jak ważna jest woda dla nas i dla naszego środowiska.
Wzbogacaliśmy też doświadczenia czytelnicze dzieci na podstawie różnorodnych bajek, baśni i legend. Rozwiązywaliśmy zagadki, łamigłówki i rebusy dotyczące tematu. Dzieci miały okazję opowiadać o swoich ulubionych bajkach, rozwijały swoją kreatywność, twórczość, umiejętność współdziałania w grupie oraz umiejętność formułowania własnych wypowiedzi.
Kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów i podejmowania właściwych decyzji, to szczególnie ważny temat w świetlicowej codzienności. Zajęcia prowadzone w ramach tego tematu, uczyły rozpoznawania własnych i cudzych uczuć, dostrzegania swoich mocnych stron, widzenia podobieństw i różnic między ludźmi oraz rozwijały umiejętności bezpośredniego i otwartego wyrażania próśb i oczekiwań wobec innych. Podstawowym celem było przede wszystkim wpojenie dzieciom szacunku do siebie i innych oraz nabycie umiejętności przedstawiania swoich potrzeb nie wyrządzając przy tym sobie i innym krzywd. Zajęcia prowadzone w ramach tego tematu uczyły radzenia sobie z konfliktami w sposób świadomy i wolny do agresji.


LUTY W ŚWIETLICY

LUTY W ŚWIETLICYLuty to czas powrotu do szkoły po feriach zimowych. Na naszych milusińskich czekało jak zawsze mnóstwo ciekawych i rozwijających zajęć. Pierwszy tydzień był niezwykle intensywny. Uczniowie włączyli się w obchody walentynek. Rozmawialiśmy o przyjaźni i wzajemnej życzliwości, sklejaliśmy serca z papieru. Świetliki dowiedziały się co nieco na temat tradycji Dnia Zakochanych.

Kolejny tydzień rozpoczął się od zajęć związanych z Dniem Kota. Świetliki puszczały wodze fantazji tworząc przeróżne rasy kotów, opowiadając o swoich pupilach. W czasie zajęć nie zabrakło bajek i wierszyków, w których pojawiali się koci bohaterowie. W ramach Dnia Dinozaura dzieci czytały książeczki o tych stworzeniach.

Nie zapomnieliśmy o temacie zdrowia, uczniowie brali udział w zajęciach z profilaktyki zdrowotnej, podczas których przypominaliśmy sobie jak ważne jest chociażby częste i dokładne mycie rąk. Temat ten jest szalenie ważny zważając na aktualny okres zakażeń wirusowych. Mówiliśmy też jaki wpływ na nasze zdrowie mają owoce i warzywa.

Wraz z końcem miesiąca poszukiwaliśmy pierwszych oznak wiosny. Uczniowie tworzyli prace plastyczne przedstawiające przebiśniegi.

 

STYCZEŃ W ŚWIETLICY

W styczniu zajęcia prowadzone w świetlicy szkolnej w dużej mierze nawiązywały do obecnie panującej zimowej pory roku. Dzieci wykonywały wiele prac z wykorzystaniem różnorodnych technik plastycznych. Czytaliśmy zimowe baśnie i opowiadania, śpiewaliśmy piosenki. Rozmawialiśmy na temat zimowej przyrody, potrzeb i problemów ptaków i leśnych zwierząt, rozwiązywaliśmy zagadki, krzyżówki, łamigłówki i zadania oraz jak zawsze, chętnie kolorowaliśmy zimowe obrazki.
Styczeń to oczywiście czas karnawału, więc robiliśmy maski karnawałowe i projektowaliśmy stroje balowe. Nie zapomnieliśmy też o naszych kochanym babciach i dziadziach, którzy swoje święto obchodzili 21 i 22 stycznia. Przygotowywaliśmy prezenty z okazji Dnia Babci i Dziadka oraz oglądaliśmy prezentację multimedialną dotyczącą tego święta.
W związku ze zbliżającym się okresem ferii, dzieci zapoznały się także z regułami bezpiecznego wypoczynku, mówiliśmy o bezpiecznych zabawach w czasie ferii. Przypomnieliśmy sobie rodzaje sportów i zabaw zimowych. Obejrzeliśmy też prezentacje, które działały na naszą wyobraźnię i uwrażliwiały nas na zachowywanie zasad bezpieczeństwa podczas ferii.

 Grudzień w świetlicy

 Grudzień to wyjątkowy miesiąc. Od pierwszych dni towarzyszył mu nastrój wyczekiwania, najpierw na przybycie ulubionego świętego – Mikołaja, a następnie na ulubione święta – Bożego Narodzenia. Odliczając dni do tych szczególnych chwil, nie marnowaliśmy czasu i pieczołowicie się do nich przygotowywaliśmy.

 Dnia 3 grudnia  uczciliśmy święto popularnie zwane Barbórką. Dzieci zostały zapoznane z zawodem górnika, legendą o św. Barbarze, symbolami górniczymi, godłem górniczym oraz strojem górnika zarówno galowym jak i roboczym. W tym dniu uczniowie wykonali  węglem prace plastyczno-techniczne przedstawiające postać górnika, czapkę, uzupełnili karty pracy na w/w temat.

6 grudnia czekaliśmy na nadejście Świętego Mikołaja. W związku z tym wykonaliśmy wspólną gazetkę tematyczną pod hasłem „Mikołajki” oraz różnego rodzaju wizerunki Mikołaja.

W następnych dniach rozmawialiśmy o bogatych i pięknych zwyczajach oraz tradycjach tych świąt, czytaliśmy wiersze, opowiadania i fragmenty książek na temat bożonarodzeniowych chwil i przeżyć, śpiewaliśmy pastorałki i kolędy. W tym miesiącu tworzyliśmy prace plastyczne, które odzwierciedlały świąteczną atmosferę w naszej sali oraz szczególnie chętnie kolorowaliśmy „gwiazdkowe” obrazki i rozwiązywaliśmy bożonarodzeniowe łamigłówki. Nie zapomnieliśmy także o przypomnieniu dobrych manier obowiązujących przy stole, a zwłaszcza przy tym świątecznym.

Listopad w świetlicy szkolnej 

Listopad nie jest zbyt lubianym miesiącem. Ponure otoczenie sprzyja smutkowi, powadze, nikłej chęci do aktywności. Warto więc, na przekór temu i mimo wszystko, bawić się, działać, uśmiechać i poszukiwać choćby maleńkich uroków przyrody także w tym okresie.
Podczas wspólnych spotkań wykonaliśmy kilka interesujących prac plastycznych, które prezentowały listopadowe otoczenie i symbole tego miesiąca.
Listopadowe narodowe Święto Niepodległości jak zawsze stworzyło idealne, naturalne warunki do podejmowania tematyki historyczno-patriotycznej. Podczas naszych zajęć mówiliśmy o wydarzeniach i postaciach historycznych, ważnych dla dziejów Polski, o symbolach narodowych, o znaczeniu słów patriotyzm i niepodległość, a zwłaszcza o utracie wolności, codziennym życiu Polaków w czasach zaborów oraz o sprzyjających okolicznościach, które doprowadziły do powrotu naszej Ojczyzny na mapę Europy. Słuchaliśmy czytanych opowiadań i legend, kolorowaliśmy flagę i godło, odpowiadaliśmy na pytania quizu, rozwiązywaliśmy tematyczne łamigłówki, a także dzieliliśmy się posiadanymi wiadomościami z zakresu historii, porządkując je i uzupełniając.
Włączyliśmy się do działań związanych z obchodami Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka w szkole poprzez  projekcję praw dziecka w formie  prezentacji multimedialnej oraz  przygotowanie gazetki okolicznościowej z niektórymi z nich.
21 listopada obchodzimy Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień, czyli dzień dobrych uczynków i pozytywnych emocji.  W świetlicy był to wyjątkowy czas: pełen uśmiechów, miłych słów, gestów, pozytywnych emocji. Uczniowie  wraz z wychowawcami z tej okazji przygotowali gazetkę ścienną, ordery życzliwości, piękne prace plastyczne.
25 listopada w naszej świetlicy królowały misie i niedźwiedzie. Można było obejrzeć prezentację zawierającą informacje o genezie powstania święta, ciekawostki o niedźwiedziach i pytania quizu przyrodniczego o misiach i niedźwiedziach, na które celnie odpowiadaliśmy. Ponadto wykonaliśmy Misiowe opaski na głowę.
uczestniczyliśmy w andrzejkowych wróżbach podtrzymując w ten sposób wielowiekową tradycję.

Wyniki plastycznego konkursu w świetlicy szkolnej „Kapelusz Pani Jesieni"
 
I miejsce – Jarzyński Wiktor kl.3a
II miejsce – Gutkowska Zuzanna kl.3a
III miejsce – Śmigielska Wiktoria kl.2b
III miejsce – Podolski Bartosz kl.2a

WYRÓŻNIENIE

1.Menich Gabriela  kl.3a
2.Wojtkowska Nadia  kl.3a
3. Górecki Antoni kl.3a
4.Domańska Julia kl.3a
5.Malec Iga kl.3a
  Gratulujemy zwycięzcom i bardzo dziękujemy uczniom za liczne prace konkursowe.


Październik w świetlicy szkolnej

Nauka i zabawa wcale nie muszą się wykluczać, na co dzień łączymy je w świetlicy szkolnej, podejmując działania zaplanowane w Planie Pracy Świetlicy.
Październik w świetlicy szkolnej rozpoczął się pod hasłem: "Październik miesiącem dobroci dla zwierząt”. 4 października przypada Światowy Dzień Zwierząt, dlatego w pierwszym tygodniu października rozmawialiśmy wyłącznie o zwierzętach. Dzieci opowiadały o swoich pupilach i o tym, jak należy o nie dbać. Czytaliśmy bajki i wiersze o zwierzętach, a także rozwiązywaliśmy zagadki tematyczne.
Podczas październikowych zajęć dominowała tematyka zdrowego odżywiania oraz zmian zachodzących w naszym otoczeniu, wynikających z nadejścia jesieni. 
Drugi tydzień był to czas Edukacji Narodowej. Dzieci zapoznały się z pracą nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz tworzyły portrety swoich wychowawców.
Świętowaliśmy Dzień Dyni. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się o zdrowych właściwościach tego warzywa. Dzieci tworzyły także przepiękne jesienne krajobrazy, wykonane najróżniejszymi technikami, i promyki światła z okazji Dnia Wszystkich Świętych. Nie zabrakło również rozmów na temat zwyczajów i tradycji w Polsce i innych krajach świata związanych ze świętem zmarłych.

 Wrzesień w świetlicy – witaj szkoło, witaj świetlico!

W naszej świetlicy znów gwar i zabawa. Wakacje dobiegły końca. Z każdym dniem jest nas coraz więcej. Dzieci dzielą się wrażeniami po minionym wypoczynku, wesoło bawią się z dobrze już sobie znanymi rówieśnikami, a także z nowicjuszami w naszym świetlicowym gronie. Na ich twarzach wciąż gości ten sam, niczym nie zmącony uśmiech. W pogodnych nastrojach oddają się swym ulubionym zabawom, a nad ich bezpieczeństwem jak zawsze czuwają wychowawcy.

Pierwsze dni w świetlicy upłynęły pod znakiem zasad jakich należy tu przestrzegać. Dzieci przy wykorzystaniu różnorodnych form zajęć zapoznały się z Regulaminem Świetlicy. Dużo czasu zajęły również rozmowy i pogadanki na temat bezpieczeństwa oraz zajęcia praktyczne. Szczególną uwagę zwróciliśmy na zachowanie bezpieczeństwa zarówno w szkole jak i w drodze do niej, w świetlicy i na placu zabaw. Dzięki temu zabawa, praca, nauka jak i odpoczynek w świetlicy będzie mógł przebiegać w miłej, a przede wszystkim bezpiecznej atmosferze.

 

Konkurs plastyczny w świetlicy szkolnej

„Kapelusz Pani Jesieni"

 Regulamin


Postanowienia ogólne
Konkurs plastyczny skierowany jest dla uczniów klas  1-3

Organizator: Świetlica szkolna.

Cel konkursu
• Głównym celem konkursu jest wzmacnianie wiary we własne możliwości; budzenie zainteresowania różnymi technikami plastycznymi; rozwijanie kreatywności dzieci, rozbudzanie wyobraźni twórczej dziecka, rozbudzanie zainteresowań dziecka kolorystyką jesienną, umiejętność wykorzystania materiału przyrodniczego w konkursie (nasiona, liście, suszki itp.).

Zakres tematyczny
• Tematyka prac plastycznych musi nawiązywać do hasła konkursu "Kapelusz Pani Jesieni". Przesłaniem prac konkursowych ma być ukazanie darów jesiennych.
Wymagania konkursowe
• Prace są wykonane dowolną techniką - przestrzenna z użyciem różnorodnych materiałów,
• format dowolny.
Kryteria oceny:
- Zgodność pracy konkursowej z tematyką konkursu,
- Twórcza pomysłowość i wyobraźnia w zakresie przedstawienia tematu, walory artystyczne,
- Ogólna estetyka wykonania prac- atrakcyjność wizualna
• Praca przestrzenna.
Postanowienia końcowe:
• Każda praca dziecka musi mieć dołączoną metryczkę, zawierającą następujące dane uczestnika: imię i nazwisko autora pracy, klasa,  imię i nazwisko nauczyciela
• Pracę należy dostarczyć osobiście do świetlicy do dnia 29.10.2021r.,
• Prace niezgodne z regulaminem lub dostarczone po terminie nie będą oceniane,
• Wyniki konkursu będą opublikowane dnia 15.11.2021 r. na stronie internetowej świetlicy,
• Każda praca powinna spełniać następujące kryteria: oryginalność pomysłu, zgodność z tematyką, atrakcyjność dla odbiorcy, samodzielność pracy, pomysłowość.
- wzięcie udziału w konkursie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie danych osobowych uczestnika zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych i jest też jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu

Szkoła Podstawowa nr 17 im. Tadeusza Kościuszki,  ul Miodowa 18,  09 - 400 Płock,  tel. 24 366 25 60, e-mail: sekretariat@sp17.plocman.pl

Redaktor serwisu: Marzena Kowalska